PREVIR O CIBERACOSO: PRIMEIRO OBXECTIVO
PREVENCIÓN DO
CIBERACOSO
A) INTRODUCIÓN
Non podemos negar a presenza e importancia das
novas tecnoloxías no día a día do noso alumnado, a nivel de formación,
socialización e ocio.
Dentro do noso entorno educativo detectamos un
incremento de burlas, ataques, insultos, distribución de imaxes persoais, ... a
través de correos electrónicos, mensaxería instantánea (whatsapp, messenger) e
redes sociais (instagram, facebook, twitter). Porén, debemos concienciar as partes implicadas, como o propio alumnado,
familia e profesorado, sobre un uso
axeitado das mesmas.
Propoñemos unha serie de actividades e
orientacións elaboradas coa finalidade de previr probables casos de ciberacoso
no noso centro.
Os obxectivos
que se pretenden acadar con ditas actividades son :
- Identificar e utilizar condutas de
prevención e protección axeitadas, frente a este.
- Recoñecer e entender os riscos que
conleva o ciberacoso escolar.
- Establecer normas comúns de conduta
no uso dos medios dixitais como respeto, empatía e privacidade.
- Manter unha actitude proactiva de
rexeitamento e denuncia ao ciberacoso, tanto do sufrido en primeira persoa como
do que poidan padecer outros menores do seu entorno.
Traballaremos e avaliaremos os distintos
estándares de aprendizaxe que entran
en relación coa convivencia no centro, como o de que o alumno respecte as opinións das demais persoas, coñeza e utilice
ferramentas das tecnoloxías da información e da comunicación, participando,
intercambiando opinións, comentando e valorando escritos alleos, ou escribindo
e dando a coñecer os seus propios, pero facendo un bo uso das novas
tecnoloxías, utilizándoas de forma
productiva no eido académico, así traballaría o estándar que indica que o
alumno utilice recursos variados das
tecnoloxías da información e da comunicación para a realización dos seus
traballos educativos. Asemade, outro estándar a traballar, sería que o
alumno participe en proxectos (elaboración de materiais multimedia, folletos,
carteis, recensións sobre libros e películas, obras de teatro, etc.) nos que se
utilizan varias linguas e relacionados
cos elementos transversais, evitando
estereotipos lingüísticos ou culturais, para mellorar a convivencia no centro escolar. Ou que o alumno
mostre unha actitude de respeto polas diferenzas individuais nas actividades
diarias.
A avaliación das actividades propostas será
unha heteroavaliación por medio do debate e da observación na aula e fóra dela.
Comentarios
Publicar un comentario